الجمعة، 3 سبتمبر 2010

نفسى احكى واتكلم بس ازاى اقدر واتكلم

By
christian 19

كفايه بقة
********
نفسى احكى واتكلم بس ازاى اقدر واتكلم

وانا شايل جوايا حزن عمرى وكل الهم ازاى فكرت اعيش ؟
ازاى خنت المسيح ؟
ازاى كنت اسير لكل شهوة قلبى ولفكر عقلى انا بسير ازى خنت حبيبى وسبت طريقه وصليبه وليه بعته ولمين انا سبته ليه فكرت اعيش لحزن قلبى اسير وسبت طريق حبيبى ولا لكلامه كان اهتمام قلبى
انا فعلا نفسى ارجع ولحضن يسوع ابكى واندم بس ايه يفيد فى وقتى دلوقتى وانا خنت وبعت وجرحت حبيبى ليه يا نفسى حزينه
وليه كل البكى دة كله انت نسيت وعدة ولكلامه فى ودنك ، وعن مكان عينك حولت ، ليه طيب كدة انت دلوقتى سعيد ؟طب ليه من الاول كل دة

تعالو الى يا جميع المتعبين وثقيلى الاحمال وانا اريحك
سامع
اهو عليك بينادى ولحملك يطلب ويقولك هات

شايف ايده ليك ممدوده وعينه عليك مرفوعه روح لية، وهو يسامح ولدموع عينك يمسح ويهادى ، بس ارجع انت ليه وخليك دايما حبه الوحيد هو دايما بيك مشغول وبيهتم بيك علطول
يرسم طريقك وخطوتك ولحياتك مهتم ومشغول
دايما يحييك ويقول لالالالالا ده ابنى وليا هايكون، ابعد عنه وهو يرجعلى وبكرة يندم ويسمعنى بس للاسف ترجع تانى تغوص فى عمق الخظيه وتتوه ، يرجع يدور عليك من تانى ويمسح عنك كل شهواتك
ويقول برضة دة ابنى وليا هايكون ، ما كفايه بقى غباوة وقوم
ليه تعيش كدة مش شايف حاجة غير الشهوه والخطيه وكل حاجة مخفيه
ليه تعيش كدة فى الظلمه ومش راضي لعينك تفتح شويه خلاص مش عايز تتوب ولا للنور تشوف كفايه بقى مر وعذاب تعبت
كل مرة اسيب الروح كسلان واشغل الشهوه وابقى شبعان وقت صغير ارجع تانى واقول لالالا انا زهقت خلاص بجد انا تعبت ظلم واهانه وكذب انا عشت ونميمه وادانه لالا بجد انا تعبت
الروح القدس :
كفايه بقى وافق شويه خلينى اشتغل
ولو شويه سبينى اعمل عملى الروحى اللى ينور فيك وفيا
خلينى بقى اوريك شغلى وعملى فيك مش عملك
سيبنى انا اوريك حب الفادى ليك
كفايه شهوات القلب والخطيه وعيش فى حياة توبه نقيه

وهاتشوف انت هاتبقى اية
بحب يسوع وعمل الروح فيك


christian

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق